bye näringsdrycker:)

Gah har inte skrivit på jätte länge, igen, man har vart busy med att vara trött och handlar julisar.

Träffade mams igår i stan, vilket var jätte mysigt, men blev inget 3mellis, ingen är väl egentligen förvånad.

Hade möte innan jag åkte och vi har gjort en deal, att jag måste variera mig och följa schemat stenhårt, så provar vi att ta bort näringsdryckerna på fredag. Ska se hur det går med vikten, men det känns faktiskt som att jag kommer våga variera mig mycket mer och som sagt det sitter juh mer i beteendet än i vikten.
Det är väl mest för att jag säkert ska komma in i schemat igen, har juh missat skitmycket. Förut när jag åt varierat och så, så ökade jag juh ändå inte som ag skulle, så det ska bli intressant att se hur det går nu. Hursomhelst kan jag juh säga att motivationen ökar och jag känner mig faktiskt glad idag :)
Det som är mest förvirrande nu är väl vikten, vad väger jag?
Hade tappat ganska mycket i vikt, så det är känns så stört att juh mindre man väger desto tjockare känner man sig.

Jag får se hur det går med allt, om jag kommer klara av det, men jag ger det en chans och jag tror faktiskt att jag komemr känna mig ganska trygg efter fredag.

På ett sätt önskar jag att jag inte har allt för många kilon kvar till min målvikt, men den andra sidan önskar att jag inte vägde nånting. Men som sagt så är det juh en problematisk och komplicerat sjukdom.

Idag är Martina<3 sjuk, vi skulle handlat julklappar och fikat i stan idag. Men det komemr fler dagar ;)

Kommentarer
Postat av: ILLAPISSAT.BLOGG.SE







KOLLA IN MIN, ILLAPISSAT.BLOGG.SE





KOLLA IN MIN, ILLAPISSAT.BLOGG.SE





KOLLA IN MIN, ILLAPISSAT.BLOGG.SE





KOLLA IN MIN, ILLAPISSAT.BLOGG.SE





KOLLA IN MIN, ILLAPISSAT.BLOGG.SE

2008-12-16 @ 12:27:28
URL: http://illapissat.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Bra att du låter mer motiverad! Se till att få det vanliga matschemat att funka först och främst, och om du behöver ta bort näringsdryckerna för att fixa det så är det nog bäst. Målet är ju att få i dig näringen genom maten ändå.

Det är lustigt hur man känner sig tjockare när man går ner i vikt när man ligger under ett visst BMI. Varje gång jag var bombsäker på att ha gått upp i vikt och liksom fick känslan att jag hade gått upp, så hade jag gått ner. Till sist lärde jag mig känna igen det. Idag är det en annan historia eftersom jag väger mer och äter mer och inte nojjar lika mycket. Men det var konstigt det där hur jag kunde känna mig större när jag blev mindre...



Håller tummarna för att du får behålla motivationen och kan ta dig resten av vägen också nu.

Kram!

2008-12-17 @ 20:16:50
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Catrin

Miss you snuttan... vi måste ha en myskväll snart!! me lite skumpi o softi o prati...!

shiweii...

2008-12-18 @ 14:07:30
URL: http://blogg.passagen.se/catrin-tin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0