Sluta fly?

Så då hade snön fallit ännu en gång i vårt vackra land, fast inte ute hos mig, däremot när jag gick av bussen i Huddinge så var det både halt och snö.

Åt frukost hemma i morse, ville verkligen inte ge mig ut i mörkret och allt det blöta.
Va skönt att stanna hemma, även om jag missar en del, så är det väl inte en katastrof.

Idag ska jag åka ut till Kista och träffa Angelica<3 Ska bli skitmys :)
Länge sen jag var där, men alltid spännande att åka till andra sidan stan :)

Jag ska få vara hemma lite mer efter jul, börja rida och jobba, vilket ska bli jätte skönt. Jag behöver en paus och det känns bra. Sen får det väl gå som det går, men mitt första steg, tror jag, är att hitta meningsfulla saker i mitt liv. Ju fler meningsfulla saker, desto mer motivation att våga släppa taget. Jag får helt enkelt ge det ett försök, går det inte, så går det inte. Men om det går så är det fantastiskt bra, tycker jag.

Nu är det bara 13 dagar till jul, herregud jag MÅSTE köpa julklappar, stress stress. Men det löser sig alltid.

Hur ska jag lyckas med att sluta fly?

Kommentarer
Postat av: Nikki

All kamp är i slutändan mödan värd och jag hoppas du tar tillvara på ridningen (jättekul ju!!) och ser den som en morot på väg mot det friska!



kramar

2008-12-11 @ 14:03:23
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: e

tänk om man bara hade det svaret.. vad lätt det skulle vara då :) men försök ta den här chansen nu, tänk på det positiva att du slipper mando mer om du klarar det bra! jag håller tummarna för dig. <3

2008-12-11 @ 23:41:04
URL: http://ellinoor.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Du slutar fly när du bestämmer dig för att du hellre vill ha ngt annat än anorexin och sätter ner foten. När du är motiverad, helt enkelt. Fast det är inte enkelt. Bestäm dig för att inte följa anorexin mer, och bestäm dig gång på gång på gång tills det går lättare. För det är inte ett beslut du fattar en gång och sedan är det superenkelt. Tyvärr.

Jag tror att när du får göra fler friska saker som stärker din friska sida, så blir det lättare att se allt du går miste om när du väljer anorexin - att få bara en liten smak på hur det skulle kunna vara att vara fri kan ge väldigt mycket motivation. Umgås med friska människor som inte drar ner dig, gör friska saker som får dig att må bra och att växa som människa, våga lämna den falska tryggheten och tro på att det finns något bättre. För det finns absolut ngt bättre! Jag tyckte att det var värt att äta och gå upp de där kilona, även om jag var livrädd för att det inte skulle vara värt det.

KRAM!

2008-12-12 @ 10:49:43
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Helena

hoppas du får en underbar jul gumman

2008-12-16 @ 10:02:10
URL: http://bullkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0