strl 32?

Det regnar och är mörkt, mina fötter är halvt blöta och tröttheten hänger över mig.
Jag försökte försova mig i morse, eller jag orkade inte gå upp när väckarklockans ljud blandades med regnet som slog emot fönsterrutan. Fick istället väldigt bråttom och skyndade mig till en puss som var försenad.

Jag tog inte min näringsdryck i morse, blev väldigt stressad av hela situation och jag är än mer stressad inför 10mellis då någon säkert kommer tvinga på mig den. Panik som alltid, vilket ger en otroligt stark nervositet.

Träffade Jessi igår och innan det tog jag en runda i affärer och prova kläder. Hittade en fantastisk klänning, ett svart tight fodral i storlek 32. Men vem kommer jag lura om jag köper den storleken? Finns inte en chans i världen att jag kommer kunna ha en den storleken om någon månad.

Tack till Lisa http://lynxia.blogg.se
Som nominerat mig till blogawards, med världens finaste kommentar. Jag kommer även jag nominera bloggar under dagen :)


Kommentarer
Postat av: K

Du stressar bara dig själv om du köper 32:an. Du måste inte vara en viss storlek för att duga, och i allmänhet så ser man bättre ut när man är lagom stor i förhållande till sin längd även om det är svårt att ta in det just nu. De flesta märker inte ens om man har gått upp fem kg, man kanske känner sig fet men det syns oftast inte ens! Har du provat en 34 istället? Den kanske är fin den med och du kan ha den längre (du kan ju alltid klippa bort storlekslappen om du mår dåligt av att se den, låter löjligt men känns bra)? Jag skulle inte helt avstå ifrån att köpa fina kläder, man måste ju få känna sig fin ibland även om man kanske inte ALLTID kommer kunna ha de kläderna. Det där är jobbigt, jag vet. Men kom ihåg att storlekerna själva inte ens är huggna i sten. Om du hittar en 32:a från femtiotalet tex (om de ens fanns då) så skulle du inte få på dig den nu! Jag har en linnedräkt från den tiden i storlek 36 och midjan är 55 cm (jag kommer precis i den fast jag har 34 i vanliga fall, jag skulle ALDRIG komma i en 32:a pga jag har b-kupa). Den dräkten har hjälpt mig att avdramatisera storlekar, det vore ingen katastrof nu om jag vore tvungen att köpa en 36:a, jag har ju redan en i min garderob och storlekar varierar, till och med idag och inte minst mellan billiga och dyra märken (och det är litet kul att det fanns mer plats för bröst i mindre storlekar förr, nu är de plattare, allt efter de varierande idealen!)! Ellos kläder tex är ju som tält (för de flesta blir smickrade av att komma i en mindre storlek och då köper de mer). Varför inte köpa ETT plagg i 34 för att vänja dig vid tanken och upptäcka att det inte är så hemskt? I början kommer du rent av känna dig smalare i det eftersom det sitter löst, det är ett gammalt knep att köpa tex bikini i en större storlek för att se smalare ut). Ursäkta för det långa inlägget! Kram på dig och kämpa på!

2008-12-03 @ 11:25:28
Postat av: e

jaa, och man blir alltid lika förvånad och lika glad när de där banden visar sig :) åh, jag vill så gärna göra något så att det känns bättre för dig! du är jättefin och det sitter verkligen inte i storleken på kläder! kämpa på och här får du massa kramar av mig <3 jag ska åka till mormor och morfar i jul. vart ska du fira? KRAMAR

2008-12-03 @ 12:39:47
URL: http://ellinoor.blogg.se/
Postat av: Paris

Storlek 32 är INTE en normal storlek! Du kommer bara att bli vackrare när du går upp i vikt, och kan ha normalare kläder. Ida har inte storlek 32, eller hur? Är hon tjock? Nej. Och det kommer inte du heller att vara !



Puss ! <3

2008-12-03 @ 20:42:55
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Paris

Vad är blogawards förresten ? =P

2008-12-04 @ 19:21:57
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0