ångest+sluta röka

Det enda jag gör idag är att gråta. Inte just nu, men kunde knappt hålla mig från att storböla på konsum. Har haft en sån otroligt stark ångest, inte bara fokus på maten, utan mer vad är meningen med livet?

Min bror skulle i väg ikväll, så efter 40 min peptalk i från honom och mams så blev det en middagsdejt med mandometern på tu man hand ;) Det gick bra, men ångesten kröp i kroppen och det kändes inte rätt alls. Men jag fick i mig allt (även om beslutångsten spelade mig flera spratt med vad jag skulle välja o s v).

Fast vet ni varför jag gjorde det?
För jag är stark, egentligen är jag en otroligt stark och envis person, jag har bara hamnat lite fel.
Jag ska klara det här, jag tänker inte lägga hela mitt liv på att gå runt och hata mig själv eller inte kunna äta.
Jag är inget barn som ska behöva matas, jag är vuxen.

Hade egentligen lust med något förutom att gå och lägga mig istället och sova bort ångesten. Nu sitter jag här med ångest fortfarande, men jag gråter inte just nu.

Har bestämt mig för att inte jämföra mig med någon alls, det är inte mitt problem om folk fuskar, det är deras problem och det är synd att dom inte tänker efter lite längre och vfaktiskt vågar kämpa.
Om jag fuskar ska jag inte säga det till någon, förutom min behandlare, för jag vill inte påverka någon annan negativt. Jag vill varken bli hämmad eller hämma andra.

Jag ska sluta röka också, ska sätta ett datum och räkna ner så jag kan intala mig och är förbered.
Tips på datum? Någon som vill sluta röka med mig?

nu ska jag filosofera lite över livet och försöka finna meningen med det, för förut så visste jag att det fanns en mening, nu tror jag bara på ödet..

Kommentarer
Postat av: A

Jag håller på att sluta snusa, hemskt jobbigt måste jag säga men jag är stolt eftersom det går bra! =)

Jag har slagit vad med min pojkvän, den som börjar snusa få böta fem hundra. Hitta någon att slå vad med, då blir man taggad!

Hoppas du mår bra!

Kram

2008-07-24 @ 09:56:45
URL: http://tillbakatilllivet.blogg.se/
Postat av: Nikki

Är inte 08.08.08 ett ganska bra datum??! =)

2008-08-02 @ 10:52:05
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0