Anorexia says?

- Jag kan ta så mycket som jag ska enligt schemat, för jag ska ju ändå gå upp vikt.

A - Tar du så mycket som det står på schemat, kommer du garanterat gå upp i vikt.

- Kanske känns bra att väga lite mer?

A - Fattar du inte att du inte är någonting utan mig? Jag är den som gör att du överhuvudtaget syns, utan mig kommer du bara vara fet, vill du verkligen det?

- Mitt liv känns ibland så himla meningslöst och jag orkar inte vara elak mot dem jag älskar längre.

A - Orkar du ha en massa fett på kroppen? Fattar du inte hur stora din lår kommer se ut? För att inte tala om din mage och rumpa.

Det är såhär mitt huvud diskuterar varje dag och ändå har jag svårt att erkänna att jag är sjuk. Även om den här dagen har gått relativt bra, måltiderna har tagit lite väl lång tid. Men jag har inte känt ångest inför att äta, även om magen har gjort ont och jag har varit väldigt uppsvälld. Solen har gett mig energi, jag kunde sola i bikiniöverdel på Mando till och med. För att idag var en sån dag jag inte orkade bry mig, lätt alla andra omständigheter påverka mig istället. Får se hur morgondagen ser ut. Ska väl lägga mig i sängen och kolla tv, andas lite.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det blir lättare ju mer du visar att du inte låter anorexin styra. Den kommer att bråka och försöka få dig att ge upp, men ge inte efter. Det är värt kampen.

Jag hamnade på din sida från en annan blogg och känner så väl igen mig i det du skriver från min väg ut ur anorexin. Det går att ta sig ur, och jag tycker att du är både modig och stark som vågar. Håller tummarna för dig!

2008-07-26 @ 12:10:41
URL: http://vifinns.blogspot.com/
Postat av: AnnaP

Sådär låter det i min hjärna varje dag också.

2008-07-28 @ 22:08:45
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0