Fri från anorexi/ätstörningar?

Sist jag vägde mig, vilket var i tisdags vägde jag 45,3 kg. Just nu känns det som jag väger långt över 46 kg, tänk om jag har gått upp jätte mycket *ångest*

Jag vet att jag bara lurar mig själv när jag fuskar, men det är så himla skönt att försöka behålla kontrollen.
Tänk om jag aldrig blir frisk, asså frisk från anorexin men fortfarande ätstörd med en vikt på 58 kg? Det kommer juh vara förödande. Jag kommer juh inte våga visa mig ute?

Är det någon som blivit helt frisk?
Hur är det?
Faller man tillbaka eller känner man sig helt lugn med vad man väger och ser ut?

Kommentarer
Postat av: A

Ja tror det går att bli frisk, eller jag hoppas iaf.

Jag hade en mycket bra period som varade fem månader förra året. Jag var normalviktig och jag var nöjd, jag kännde mig fin och nöjd. För första gången på länge tog jag fram tajtare kläder, brydde mig om hur jag såg ut och allt var mycket enklare.

Tyvär förll jag tillbaka djupare en på länge men anledningen till det var nog att jag såg mig frisk, aallting gick för fort.

Du förtjänar ett friskt liv, vägen dit är djävulskt jobbig och gör ont men efter kommer det säkert kännas mycket bättre!

Kämpa på!

2008-07-13 @ 13:17:46
URL: http://tillbakatilllivet.blogg.se/
Postat av: Ellis

Enligt mina mia-erfarenheter så blir man aldrig HELT frisk. Nån gång ibland kommer det att komma fram och spöka, men tackochlov inte lika starkt som när man var sjuk, och det brukar sällan vara någon längre tid. Men det är absolut värt kampen att ta sig ur ÄS-träsket! Fortsätt kämpa vännen.~~

2008-07-13 @ 14:11:58
URL: http://sikorka.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Jag tror inte att man kan bli "frisk" men jag tror att man kan lära sig leva med skiten :)



Jag vet faktiskt inte när jag kommer bli inlagd :S ska träffa en doktor först och sådär :) men du är inte inlagd på heltid eller? :)



Jag vet ! :O jag började nästan också gråta över den där "såsen/majonnäsen".



jaa :D han är guld min kille =)

kraam!

2008-07-13 @ 15:59:01
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror att det går att bli helt frisk men att man medvetet måste jobba med att stå emot hjärnspökena under lång tid innan man skapat sig ett helt nytt tankemönster.

Jag har inte haft ett stört ätbeteende på kanske 2 år men har fortfarande hjärnspöken som gör sig påminda ibland. Men de blir mindre och färre för varje dag.

2008-07-14 @ 11:31:33
URL: http://iwannabefree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0