Jag ÄR tjock

Tänk vad några ord kan skada, min motivation är nu på noll.
Idag fick jag nämligen utstå en utav de jobbigaste situationer man kan utstå som anorektiker, då jag satt och pratade med en tjej på mando.
Till att börja med frågade hon om jag hade kvar mina näringsdrycker, redan då kände jag mig rätt stött och svarade att jag skulle ha kvar dem "enda tills jag nådde min målvikt". Då frågade hon nåt i stil med om jag trodde att jag vara när min målvikt. Jag kan juh erkänna att jag inte ens pallade svara utan bara tittade bort och M fick svar i mitt ställe.

Hur fan kommer det sig att jag råkar ut för sån här skit gång på gång?
Faktum är att det enbart brer på min teori om att min kroppsuppfattning inte alls är skev, utan istället så är det så att jag ser större ut än vad jag väger. Jag är unik mitt skelett är lätt fast med en bred utformning.

Kan ni ens föreställa er vilken elefant som  kommer rulla runt vid 58 kg?

Kommentarer
Postat av: Anonym

såg dej på Huddinge när jag var där på åter besök och du är S P I N K I G !

Du klarar detta! kram

2008-11-04 @ 19:28:53
Postat av: Rebecca

Hon är dum, lyssna inte på henne. Det var det absolut klumpigaste man kan säga, kan inte ha varit många hjärnceller bakom den kommentaren, för det ser ut som om du har MINST 10kg kvar, om inte mer.

Tappa inte motivationen nu, jag märker redan nu att du har gjort jättemycket framsteg under bara de få dagarna jag var borta, tappa inte det! Du är ju bäst, då kan man inte lägga av :)



För övrigt funderar jag också på att ta till flaskan i helgen, ska ju trots allt fira kakan med massa vänner ;)

<3

2008-11-04 @ 21:36:25
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Gud, vad taskigt! Men ta inte åt dig, Helena. Vissa säger korkade saker för att känna sig själva bättre. Kommentaren betyder inte att du är tjock, för du kommer inte att vara tjock på din målvikt. Hör du det? Normalviktig är inte tjock annat än med en anorektikers skeva ideal, och de ska du väl göra dig av med. Tycker du att normalviktiga människor är tjocka? Eller är du mer rädd att du kommer att vara tjock som normalviktig - en rädsla jag också hade men och som nog alla har.

Om någon kallade mig tjock idag så skulle de f*n få på käften, för även om jag väger ungefär vad du ska göra så är jag så definitivt inte tjock.



Så tappa inte motivationen! Människor kommer att säga saker som du tolkar som att du är tjock, men det är inte vad de säger. Du är inte tjock på något sätt och har fortfarande en ätstörning. Annars skulle du väl inte vara kvar på Mando och dessutom fortfarande ha näringsdrycker...

Stor peppande kram!

2008-11-05 @ 07:55:21
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: freja <3

Det där var riktigt klantigt sagt (men tyvärr hoppar det grodor ur folks munnar titt som tätt),ta inte åt dig fina du.

Du måste gå upp i vikt,för att du väger för lite.

Så är det bara.Mando vet vad dom gör ,jag lovar.

EN MILJON STYRKEKRAMAR <3 :*

2008-11-05 @ 19:17:42
URL: http://lollipopshop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0