jävla ångest

Idag har jag haft ångesten som satan, den bara kryper på mig och får mig att hata mig själv ännu mer.
Jag försöker tänka framåt, min behandlare säger att jag ska fokusera på att få bort dom tankarna.
Men hur ska jag kunna få det?
Jag ser hur fettet bara tar över min kropp, det är inte så jävla lätt då.
Jag kan inte heller låta bli att mäta och kolla om mina lår eller nåt annat har blivit större.
Varför mätte jag inte förut?
Tur är väl det för då hade jag dött, om jag jämfört med det nu. Jag väger säkert 10 kg mer än i juli..
Jag hatar också att jag inte kan få väga mig, har total jävla abstinens, vilket suger.

Men ändå även fast ångesten är så  stark så utmanar jag mig själv, jag tog vaniljyoghurt idag t e x och ska äta färsk pasta till middag, som är gud förbjude livsmedel på hög nivå. i klass med fettosåsen lixom..

Jag var hos dietisten idag och fick nya alternativ och så tog vi bort dagarna på matschemat och jag får bestämma själv vad jag vill äta. Bye bye risifrutti och jag ska ha en paus från yoghurt med banan yes.

nej usch ingen bra dag.
jag är i behov att gå i ide.

Kommentarer
Postat av: Nikki

Ska vi gå i ide tillsammans?!



Visst blir man sugen, men å andra sidan finns det inte heller här någon genväg och det är vi själva som måste ta oss upp!

Skam den som ger sig, Helena. Hur tufft hemskt å vidrigt det är å känns nu, kommer det en dag vara värt det!

Monstret måste bort!! Annars kommer du aldrig kunna leva... Kämpa på! Styrkekramar

2008-11-10 @ 19:14:52
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Ida

tack älskling så fint skrivet på min blogg <3



jag håller med Nikki, skam den som ger sig! du är så himla himla duktig bästa vännen min! det kan ju inte gå klockrent framåt hela tiden heller fastän man såklart önskar att det vore fallet.



du är en fantastisk människa! och värd mer än det här och de här felaktiga tankarna om dig själv... du är fantastisk oh vacker. en dag ser du det också. det vet jag!



älskar dig! puss och massa kramar <3 /bästis

2008-11-10 @ 19:40:09
URL: http://idaho.devote.se
Postat av: Annika

Gud vad du är duktig!! :D

2008-11-10 @ 21:34:20
Postat av: Vanessa

Jag är jävligt på det där med att gå i ide.

Bara så att du vet så är du fortfarande pinnsmal vännen, tankarna som du får är din sjukdoms..

Men det vet du säkert redan innerst inne.



Hjärtaa!

2008-11-11 @ 14:16:58
Postat av: freja <3

Hata inte dig själv hata den där jävla skit sjukdomen du har fått,för själva du verkar vara en UNDERBAR person.Jag blir massa stolt över att du utmanar dig själv,du kommmer klara det här.Och du du är verkligen smal som en pinne,och tro mig mando vet vad dom gör när det gäller vikten.

KRAMAR<3

2008-11-11 @ 17:43:21
URL: http://lollipopshop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0