kanelbulle vs anorexin ;)

Jag har ätit i kanelbulle idag, jag är totalt fantastiskt bäst i världen eller nåt haha :)
Var nervös som sjutton och kände mig självklart ångestfylld efter. Som tur var åt Sofia<3 en kanelbulle också och då kändes det genast mycket lättare!


Annars så försov jag mig idag, är det någon annan som ser ett återkommande mönster?
Vaknade efter halv åtta, så jag åt frukost med paps här hemma istället.
Var skönt att slippa gå i väg i mörkret faktiskt och sitta och diskutera intressanta saker istället.

Har flytt undan min näringsdryck idag också och som känner mig så frisk. Yeah yeah.
Skitsamma, en gång är ingen gång, mycket extra kalorier.

Idag är jag extra tjock, åter igen, så mig i spegeln i morse och jag måste verkligen ha gått upp flera kilo.
Fortfarande saknar jag svälten, träningen och vågen otroligt mycket. Det sitter för djupt rotat, det handlar inte om vilka bröd man tar eller om man vågar välja maträtter, för innerst inne sitter jag fortfarande och planerar.
Jag planerar hur jag skulle kunna påbörja min svält på bästa sätt igen, allt för att maximera förbränningen och inte köra slut kroppen första veckan. Eftersom den nu är van, sen över de senaste 4 månaderna har fått näring 6 ggr per dag.
Jag saknar känslan av att kläder bli för stora att man inte kan hitta storlekar som passar. Jag saknar till och med dom förbannade blåmärkena, tröttheten, dom blåa händerna, känslan av tom mage, långa promenader you name it. listan kan göras lång och skulle jag bara få chansen, dvs nånting hände eller liknande skulle jag börja igen. Självklart gå ner ännu mer, till att börja med 10 kg sen o s v.

På ett sätt är det som anorexin bara väntar ut mig och den tänker ge igen när jag är som mest oförberedd och i en svag ställning. För jag vet att om jag inte aktar mig, så kommer hon återigen tar över fast ännu starkare.

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Kanelbulle är jättegott ju, och faktiskt inte särskilt "onyttigt" om det är till någon tröst. Var ett tag sen man åt en, kanske dags att ta tag i saken :)

2008-11-06 @ 19:50:41
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: freja <3

DU ÄR BÄST HELENA SOM KLARADE ATT ÄTA KANELBULLEN.Jag blir massa stolt nu :)

Och fina du,jag hoppas verkligen att du inte sätter den där ''tillbaka till svält'' planen i verket.

För eller senare måste du få bort anorexian,och jag tycker du ska fortsätta ta den här chansen med mando.

STYRKEKRAMAR <33

2008-11-07 @ 18:18:06
URL: http://lollipopshop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0