Näringsdryck vs anorexin



Vaknade av att M<3 skicka mess idag vid nio, va skitbra så att jag kom upp inte allt för sent ;)
Satt och pratade med min familj och åt frukost, riktigt mysigt och ute är det sol :)
Idag ska jag ta mig till kyrkogården, får juh faktiskt promenera om jag följer mitt matschema 100 %, vilket jag ska göra.
Det är väl näringsdrycken som bär emot mest, men det är bara att tvinga i sig.
Så otroligt roligt att dom gjort designen som är att den är god, mm smaskens haha sötsliskig skit ;)
Men hellre det än att lära sig äta 2-3 smörgåsar extra ;)
Dessutom slår den anorexin i ansiktet, för dricka 300 kcal är inget anorexin precis jublar över.

Jag orkar inte höra att jag är väldigt sjuk i mitt sätt, jag vill inte vara det, shit jag hatar anorexi, det är sinnesjukt, varför hamna jag i den här skiten?
Jag tänker helt klart pressa mig till 100 % nu, jag ska klara allt, för jag brukar vara bäst på allt annat och så extrem. Så varför kan jag inte lika gärna vara extrem och bäst på att bli frisk?

Annars bjuder dagen på shopping med bror, inte för mig, men för honom :)
Snart är julen här, jag älskar julen, det gäller att kämpa så att man vågar smaka allt gott :)
Orka sitta med anorektiska tankar till max när man ska äta.
Dessutom helvete heller att jag tänker sitta med ätstörningar på min normalvikt, det är juh helt patetiskt.
Visst kommer det vara ett helvete att gå upp dom kilona som är kvar, men snälla lilla jag, det är juh inte övervikt jag ska gå till och jag kommer inte sitta och gluffsa i mig pizza och skräpmat varje dag. Jag ska hitta den naturliga vägen, den väg där jag kan må som bäst, njuta av livet och möta nya människor med kärlek och inte apati.

Kommentarer
Postat av: Lisa I

Det är helt rätt, Helena! Gör tvärtemot anorexitankarna, så tar du hela tiden steg i rätt riktning, även om det är skitjobbigt. Kunde du göra dig själv så här anorektisk så kan du också göra dig frisk, precis så tänkte jag också när jag bestämde mig. Jag var nyfiken på att se om jag kunde bli frisk och på hur det skulle vara. Och det gick!

Du kommer att ta dig ur det och kunna äta allt och kunna träna normalt. När jag började träna satte jag regler för hur mkt och hur länge jag fick träna, att jag aldrig fick sätta träning före sociala aktiviteter och att jag alltid måste kompensera för träningen genom att äta lite mer. Kunde jag inte äta mer så blev det heller ingen träning. Det funkade! Numera är jag superslö så det där maniska tränandet är helt borta :) Fast jag älskar fortfarande kicken efter träning.

Kram och hoppas du har en skön Halloween!

2008-11-01 @ 16:12:42
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Mia

Sv: Jag mår ganska bra ändå. Det har varit en tung tid med sjukdomar och stress och det ena med det tredje, men även om jag är trött och slutkörd känner jag mig ändå ganska stark. Och framförallt så har inga ätstörda tankar dykt upp vilket annars är väldigt lätt hänt när livet bjuder på motgångar.

Hoppas du har en trevlig helg.

kram

2008-11-01 @ 21:38:05
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: lena

Bra val... verkar som du o jag har gjort samma val de senaste veckan.. klart att du ska lyckas med detta.. du kommer allt lyckas.. jag tror på dig.. kram Lena

2008-11-02 @ 18:12:26
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0