Stora frågor+många veckor

Typiskt mig att bli pigg på kvällen, jag är en äkta kvällsmänniska, som jag tyvärr inte kan få leva ut under behandlingen.

Den här veckan är min 19 vecka på Mando, om 7 veckor är det alltså 6 månader. 6 månader av mat.

Jag försöker att sluta att anylsera mig själv, för jag har anylserat mig själv tillräckligt, nog för en livstid.
Ändå kan jag inte låta bli att mäta och därigenom behålla kontrollen.

Däremot låter jag bli att träna, visst kryper det i kroppen både 1 och 2 gånger, men det är inte värt det.
Just nu gör det bara större skada än vad jag tror, jag vill juh faktiskt få chans att träna normalt snart.
För snart, tror jag, att jag är uppe på 54 kg, sen om det är så eller inte återstår att se.

Jag funderar på om jag ska be om en delmålvikt, som 54 kg, bara för att jag ska kunna vänja mig vid en kropp som ser ut på ett visst sätt. För rimligtvis borde man ha lite klarare ögon, när man inte är så lågviktigt att man knappt kan säga en mening rätt och än mindre se hur jävla smal man egentligen är.

Jag ser min inte heller nu som smal, finns fett att ta på, men jag har vant mig på ett annat sätt, i flera år, fram tills nyligen, har jag hela tiden velat gå ner allt mer i vikt.

Fast det är många som säger till mig, personer som varit sjuka i anorexi, att man ser först sig själv som smal när man är normaltviktig och smal. Jag tänker tro på det, för om fallet inte är så, så skiter jag i allt, precis som jag sagt tidigare.
Men förhoppningsvis kan även jag se det som de flesta andra ser. Men man vet juh aldrig.

Imorgon har jag flera frågor som jag måste komma ihåg, så jag tänkte att jag skriver dom här :)

- När blir kroppstemperaturen högre?
- När försvinner allt överflödigt hår på kroppen? haha :)
- Får jag rida? :)
- Hur ofta ska man äta pasta, potatis, ris, ljust bröd, mörkt bröd o s v. Typ fördelat på en vecka?
- Får man väga in ketchup?

Haha stora frågor, det är mycket som händer i mitt lilla liv ;)
Annars så bjuder veckan på
Tisdag, lugn dag, no plans än så länge.
Onsdag, Ida, long time no seen ;)
Torsdag, Anna panna my love, very long time no seen. Ska ev träffa Alex sen också.
Fredag, Britt+jag+stan+vinterjackor :)
Lördag, Johanna kommer till Sthlm och vi ska ses som vi alltid gjorde förut, dvs vinkväll :)
Söndag, men det är söndag liksom..

Så lite planer och mycket trevligt.
Nu ska jag kolla runt lite vad som händer hos Er.

Kommentarer
Postat av: Lisa I

Massa funderingar, märker jag. Kan försöka ge mina svar på dina frågor:

Kroppstemperatur: Min är högre men verkar ha stannat på 36,5 som normaltemp. Och det är normalt, men de flesta verkar tro att 37 är vad alla har.

Hår: Vet inte om jag hade så mkt extra, men har det i alla fall inte nu. Det kanske gick över på vägen, eller så hade jag aldrig lanugo. Håret på huvudet har också blivit bättre men inte lika tjockt som när jag var liten.

Pasta, ris, potatis, bröd: Jag äter bröd varje dag, oftast mörkt eftersom jag tycker att det smakar mest men ibland bagels som jag älskar. Du behöver ju kolhydrater till alla måltider, så välj vad som utgör kolhydraterna

Väga in ketchup? Ingen aning. Äter bara ketchup på korv och hamburgare. Väger du in senap och salt och andra kryddor?



Bara så du vet: Du kommer nog att kunna se att du är smal först när du är smal och inte mager. Så konstigt är det. Jag kan se det nu, men inte när jag vägde 15 kilo mindre, och det känns jättekonstigt. Se själv förresten, jag finns med på två bilder i blogg.se:s halloweentävling (77 och 137) och jag har normalvikt. Nedre delen av intervallet men tjock skulle jag inte kalla mig ;)



Kram!

2008-11-04 @ 10:17:38
URL: http://lynxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0