43-45kg?

Imorse var bussen sen.. Gick av en station tidigare så jag hann ta en cigg på vägen, annars skulle jag bara blivit stressad. Vägning före frukost, hemskar än vanligt, eftersom jag VET att jag har gått upp i vikt.. Jag känner det i hela kroppen, en hemsk känsla. Nu sitter jag och undrar varför jag inte kunde vara nöjd vid 43-45 kg? Vad var dealen lixom? Jag kunde stannat där, fått det bli en balanserad vikt.. Oh samtidigt hoppas jag att jag snart är uppe på min målvikt, för jag klarar inte av att gå upp mer i vikt, jag har nåt min gräns.. Jag menar verkligen allvar, jag skulle kunna lära mig leva med som jag ser ut nu och jag fick lägg på några träningspass i veckan och bygga muskler. Jag skulle till och med kunna låta bli att svälta.. Men kanske äta runt 1500 kcal per dag + träning.. Fan va svårt allt ska vara.. Ni anar inte hur tjock jag har blivit.. Det är ett helvete :(


När går all svullnad ner?
Jag är svullen alla tider på dygnet.. Det ska väl andra inte vara så?

Kommentarer
Postat av: Skinnylicious

Svar: Åh, då förstår jag att det känns jobbigt. Men det är bättre att äta 5-6 små måltider om dagen än så som i alla fall jag håller på med nu... kroppen kommer må bättre.



jo jag bor nära en liten park med en slinga som man kan springa, men jag har skräck för att folk ska se mig så jag hindras av det :|

2008-10-02 @ 11:08:19
URL: http://skinnylicious.blogg.se/
Postat av: Skinnylicious

Hur lång är du?

Jag väger 46 kg nu tror jag men i somras vägde jag 43 för då blev jag knäpp i huvet och fick för mig att banta. Det känns som att jag vill ner till den vikten igen, men jag tänker inte svälta mig dit. Jag ska äta nyttigt och träna :)

2008-10-02 @ 11:10:09
URL: http://skinnylicious.blogg.se/
Postat av: Mia

Det kanske inte är någon jätteupplyftande tanke, men den kanske kan vara tänkvärd ändå?'

Det är precis lika ångestfyllt att gå upp i vikt snabbt som att göra det långsamt. Att gå upp 10 kilo är inte 10 gånger hemskare än att gå upp 1 kg. Ångesten är inte 10 gånger värre. Den är snarare precis lika stor, men vid en snabbare viktuppgång behöver du inte konfronteras med den lika ofta.

Kanske är det så att om du på allvar vill bli frisk och med det accepterar att viktuppgång är nödvändigt, så kanske det är bättre att faktiskt bara GÖRA det och bli av med ångesten än att leva i skräck för (den minimala) viktuppgången?

Jag vet att du kan, om du vill.

2008-10-02 @ 11:26:11
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: Skinnylicious

svar: men då måste du ju vara pinnsmal om du väger 45 kg! dessutom är du vuxen, det visste jag inte. jag är 160 och skulle ju då kunna väga under 40 om jag var i samma sits som du.

2008-10-02 @ 14:42:42
URL: http://skinnylicious.blogg.se/
Postat av: stephanie

nja, går väldigt segt. har inte riktigt kommit igång på allvar... kram

2008-10-02 @ 16:17:29
Postat av: Anonym

Stephanie har ju inte ens börjat behandlingen..?!

2008-10-02 @ 17:01:42
Postat av: Tin

Lura inte dig sjálv gumman. Ta en cigg utanfñr istállet.. puss o kámpa pà.. kramkramkram

2008-10-02 @ 17:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0