ang träning

Kunde juh självklart inte låta bli att träna lite igår, men idag har jag inte tränat.. Har ätit alla mål, utan fusk typ.. Fast har flyttat lite på näringsdrycken. så det blir väl till 3-mellis eller middagen..

Visste ni att när man tränar, när man inte har påfyllda näringdepåer och är lågviktigt, så bryts bara musklerna ner? Ja musklerna bryts allt ned vid träning, för att sedan byggas upp till bättre och större muskler, därutav träningsvärken. Men när det gäller en person som är underviktig, så fungerar det inte på samma sätt.

Jag försöker motivera mig själv, jag orkar inte vara sjuk längre, dessutom även om jag är avundsjuk på personer som är sjuka och smala, så väntar ett nytt liv. Jag vill kunna våga visa mig ute, visa mig i bikini, kunna träna normalt och faktiskt bygga muskler ;) För muskler har jag lätt att bygga, men nu blir det bara pannkaka av hela saken, jag brer på mitt maniska beteende och musklerna existerar inte.


Idag har jag ätit
Frukost: Havregrynsgröt, 1 dl mjölk, 2 msk russin, 1 äpple, 1 kopp kaffe :)
Mellis: 1,5 dl yoghurt, 1 dl flingor, 1 banan
Lunch: 3 dl Trattkantarellsoppa, 2 smörgåsar med 2 msk mjukost.

Det här ska jag äta ;)
1 st näringsdryck
3-mellis: 2,5 dl yoghurt (yoggi vanilj, äpple och kanel), 1 äpple, 2,5 dl juice.
Middag: Lax, potatis, broccoli och 10 % sås
Kvällsmellis: 2 mjuka smörgåsar, 1 msk leverpastej och 1 msk mjukost, 2 dl juice, 1 frukt ;)

Så det så massa mat + noll aktivitet= trött ;)


Kommentarer
Postat av: Nikki

Duktig du e som inte tränat! Du får sysselsätta dig med annat om tanken kommer upp ;) Du är vad du äter 16.45 kanske?! =P



10% sås...?



Kämpa på! Du är inte ensam om ambivalensen! Att vara avis på de som är sååå smala (även om de e sjuka..) för det finns ett trevligt liv där ute!! Ett liv värt att leva!

Kramar



2008-10-25 @ 16:03:07
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Lolita

åh vad du är duktig, kämpa på <3 du förtjänar att bli frisk och lycklig. Kanske jag med en vacker dag.

2008-10-25 @ 17:35:00
URL: http://sistersoldier.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Ambivalensen känner jag igen, och jag var jätteavundsjuk på alla som "fick" vara smala medan jag var tvungen att gå upp i vikt. Fast jag såg ju inte att jag var smalare än dem... Du har helt rätt när det gäller nedbrytningen av muskler, det är faktiskt inte ovanligt att anorektiker bryter ner muskler i stället för fett för att de äter för lite fett och tränar så att de bryter ner musklerna. Typ helt tvärtom vad man vill! Mer muskler = högre förbränning, ju. Du ska bli frisk och smal med snygga muskler, inte vara sjuk och mager utan muskler ;)

Stor kram!

2008-10-25 @ 18:01:55
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: Freja

Du är bäst helena och du kommer klara det här.

Och du har rätt varför träna om musklerna ändå bara bryts ner?

STYRKEKRAMAR TILL DEJ <33

2008-10-26 @ 11:25:28
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Freja

SVAR : Aw tack gullunge,en dag ska vi ta över världen tilsammans.

kram <3

2008-10-26 @ 18:23:52
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Lolita

jag är 165. uuh jag känner mig störst i världen just nu efter min viktuppgång, även om jag behöver det. för mensen och sådär. vore ju kul att kunna få barn nångång liksom. vet du, du är en kämpe och kommer klara det här <3 det är jag bombsäker på

2008-10-26 @ 18:43:04
URL: http://sistersoldier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0