min svans

Idag har jag ont, ont i min svanskota.
Igår så skojbråkade jag med min bror och så föll jag handlöst av vår kökspall, med en jävla duns i golvet. Mindre lyckat, tur var att jag lyckats undkomma elementet med huvudet.
Satan vad ont det gjorde och jävlar i min lilla låda vad jag kände mig ynklig och grät.
Blev så överraskad att nåt sånt kunde hända, jag menar ramlar och slår sig gör man juh inte alltför nuförtidan, som tur är.
Hursomhelst resulterade det i att jag mådde skit på kvällen igår, jag frös som satan och trodde jag hade feber, 35,7 grader visade min kära temp.
När får jag högre kroppstemperatur? Jag tycker det är totalt orimligt att gå runt med så låg kroppstemperatur, man är juh helt alien.

Jag och min behandlare har i alla fall bestämt att jag ska börja med att dricka oboy och det får bli på lördag.
Så ska jag mjukstarta lite för mig själv, allt sånt där är juh ångestladdat och sånt jag förknippar med överätning + kräkning. Dock ingen hets, för det är jag inte kapabel till, vilket är en befrielse, för det måste vara ett helvete att hetsäta stora mängder sen kräkas :(

Dagens utmaningar klarade jag galant, åt fisk med potatis och värsta fettosåsen, det var bra kryddning men herregud hur kan man tycka om sås som smakar så mycket fett?
Fast jag vet att jag tyckte att 2 % yoghurt smakade riktigt fett förut också.. Så det gäller väl att vänja sig..
Min andra utmaning var att ta ett ljust bröd, visserligen har jag ätit ljust bröd hemma, men det har känts mer oki eftersom om jag haft ost på, har det varit en ostskiva som jag hyvlat, vilket knappt är en halv portionsförpackad skiva.
Så jag slog på stort och tog tag i en av mina rädslor, nämligen njalla tunnbröd, som ni vet har jag tjatat om det där brödet i flera veckor nu. Så det var helt enkelt dags att ta tjuren vid hornen.
Det var faktiskt riktigt gott, men passade perfekt att ta ett riktigt mörkt bröd med mjukost till. Så blev det nyponsoppa till, vilket mellis ;)

Jag känner mig mör och hängig.
Jag tror att jag är eventuellt på g att bli lite sjuk, eftersom jag känner att fysiskt motstånd till att äta.. 

Kommentarer
Postat av: Louise

sant. men det är enda vägen ut I guess?

2008-10-29 @ 16:51:47
URL: http://louii.blogg.se/
Postat av: Nikki

Frukosten gick bättre än väntat, tur de blev vintertid p inte sommartid... ^^

långsökt kanske... =P Men inte lika tidig frukost x)



Jag vill inte se vad jag väger! Vande mig av med vågen i våras å de e ga skönt å inte kolla vågen 15 ggr/dag faktiskt! rädd för å börja m de igen...



Tom sushin gick bra! brukar ofta sluta m hetssug, men ikke idag peppar peppar



Nä, underviktig e ja inte!

Muskler, tränar, VK, överätning (utan komp..) Mnga



Hur e läget med dig? Haft en bra dag?



Inte hunnit läsa, får göra de e träningen jag ska t nu.



Sköt om dig å kämpa på Helena!

Kramar

2008-10-29 @ 17:55:22
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Louise

ja okej men det är ju inte bra.

tänk liksom framåt en massa år hur vill du att ditt liv ska se ut då? så brukar jag tänka och då kan man någon stans hitta lite motivation.

2008-10-29 @ 19:31:21
URL: http://louii.blogg.se/
Postat av: AnnaP

Naw liten :( lilla svansikoti :( <3



HAHA, förlåt, men nu är du vid den fruktade O'boyen :D kommer du ihåg vad jag tjatade om den där jäkla oboyen?! haha :P



du är så DUKTIG! Så jäkla bäst.



Förresten, jag ska åka till Gotlandi i helgen :D

2008-10-29 @ 22:32:44
URL: http://myanalife.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Ajajaj, svanskotan som gör så jävla ont!

Jag tycker att du är jätteduktig och modig som gör förändringarna i matsedeln och utmanar rädslorna. Kom ihåg att bara för att du en gång hetsätit och kräkts något så behöver du inte göra det igen. En mugg oboy är inte hets, ju. Framför allt inte när den står i ett matschema. Det är tvärtom ett sätt för dig att ta tillbaka kontrollen över all mat. Vad du än gjort förr så kan du äta allt med kontroll - och det kommer att kännas bra den dag du inser att det verkligen är så.

Hoppas du slipper bli sjuk.

Kram!

2008-10-30 @ 08:19:07
URL: http://lynxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0