näringsdryck, äventyr & utmaningar

Saker ger mig ständig ilska och ångest. Det behöver verkligen inte vara något märkvärdigt, bara något som rubbar min sinnesstämning. Mycket visar jag inte utåt, utan faktum är att det mesta ger jag utlopp för inombords, vilket gör att det kan vara svårt att egentligen veta hur man faktiskt ska reagera i olika situationer.

Varje morgon försöker jag fly min näringsdryck, jag är alltid ensam kvar vid bordet och är totalt omotiverad.
Däremot har jag druckit den igår och idag utan större problem, vilket kanske betyder att det kommer att gå lättare.
Mitt motstånd beror juh helt enkelt på min rädsla att gå upp i vikt, den släpper inte, inte ens lite.
Jag tycker att det räcker nu, även om jag mäter och ser att det inte har förändrats något, kanske snarare tvärtom? Så kan jag inte lita på det jag ser. Jag litar inte på någon, vad gäller hur jag ser ut eller min vikt.

Idag var jag och M<3 på STHLMsmässan och tittade lite, sen spenderade vi resten av dag, med lite viktiga saker och sen strosa vi bara runt på gatorn och njöt av den vackra, men kalla höstluften.
M motvierade mig till mellis, blev en aning bristfälligt, men ändå ett framsteg.

Imorgon är det torsdags och som vi alla vet vid det här laget, så serveras det pannkakor och återigen är det meningen att jag ska ta det. Får se om motivationen är med mig imorgon när jag står med matlistan i min tass.

Jag fick en del utmaningar den här veckan, men jag har faktiskt missat två redan, vaniljyoghurt i tisdags och ett ljust bröd idag på 3-mellis (åt en yoggi+ 0,5 äpple) på onsdagar och torsdagar har jag nämligen 2 smörgåsar med pålägg + 2,5 dl juice. Hursomhelst har jag pannkakor imorgon, ett "annat bröd" på fredag och sås ihelgen. Vi får se hur det går, kanske bra eller helt åt helvete.

Tränade imorse, yes min mani börjar att öka en del, dessutom var jag tvungen att springa till bussen och jag gick väl ALLDELSE för mycket idag istan. Så toppen, det är juh inte någon annan som förlorar på det. Men risken finns att jag går upp i vikt och bli frisk och det vill juh ingen vara, suck jävla skitsjukdom :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har varit sjuk i anorexi och jag kan lova dig, du går inte upp i vikt av att börja äta, snarare tvärtom. för så var det för mig iaf när jag började äta "normalt" igen, gick jag ner flera kilon. det är svårare än vad man tror att gå upp

lycka till! :)

2008-10-22 @ 21:52:11
Postat av: Angelica

darling, ja kan inte ens leva mig in i hur jobbigt du måste ha de. men självklart kommer de att bli bättre! snart kommer ja hem, måste ses då love!

Puss <3

2008-10-22 @ 23:06:40
URL: http://flingawashere.blogg.se/
Postat av: Nikki

Jadu, vissa dagar bir det ett äpple om jag har tur, andra frukost vid 10-tiden [host harkel..] å vissa dagar inte alls... Men torsdagar, som börjar med spinning innebär riktig frukost! 3 mackor idag, de du ;) Misstänker att du äter lite mer.. Är du frukost människa i grund å botten å att de mest e jobbigt å äta eller har du ´alltid´ skippat frulle innan?!

Jobbigt att sluta träna! Men nödvändigt ont. Vad räknas som träning (vad du anser vs ÄS-enheten..?)



Stay strong å kämpa vidare!

Ett friskt liv väntar på dig...!



Styrkekramar //Nikki

2008-10-23 @ 16:32:58
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Rädslan för att gå upp i vikt okontrollerat kan du bara besegra genom att testa och se att vikten inte rusar iväg även om du äter mer och inte tränar. Det är något du måste göra för att se att alla katastroftankar inte slår in. Det är ju inte meningen att du ska gå upp i vikt och bli tjock, utan smal i stället för mager som du är nu. Jooo, även om du tycker att du ser tjock ut nu så säger ditt BMI att du är mager. Men jag vet att det inte hjälper vad andra säger, för rädslan måste du igenom ändå. Och det är inte kul att gå upp i vikt, det tycker jag fortfarande inte. Jag är inte rädd för det längre, det är inte kris och katastrof men jag tror aldrig att jag kommer vilja gå upp i vikt. Fast jag är smal, på ett BMI som är mkt högre än ditt, och det är skönt att både kunna se och känna det. För jag kunde aldrig se det när jag var sämre.

Styrkekramar!

2008-10-23 @ 20:42:58
URL: http://lynxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0