osäker, jag?

Min mage håller på att dö, på allvar nu.. Jag klarar av gröten och tio-mellis bra.. sen kommer maten på lunchen och då går det bara utför. jävla krampmage. Jag ser helt gravid ut.. Jag tycker gravida tjejer är jätte vackra, för dom har en liten bebis i magen.. Enda skillnaden jag har ingen bebis i magen.. Jag kan inte ens få nån bebis i magen.. inte som läget är nu.. åh nog om det.. det är helt enkelt inte kul och vara uppsvälld och ha kalasont.. jag känner mig helt låst.. Mest kanske för att jag ville smygträna.. hade nämligen gjort en liten planering.. för det är förbannat tungt (hrm) att öka i vikt..

Sitter och dricker samarin, hoppas det funkar bra :)

Annars har jag inte gjort så mycket nya saker.. tänkt en massa som alltid.
Försöker hitta motivation, döda elaka tankar och självhata. Hata min kropp lite till, jämföra min kropp med andra människor kropp. Totalt dött och innehållslöst.

Men som sagt, som jag sagt tidigare är min motivationspelare nu att få börja träna. Gäller helt enkelt att komma in i ett bra mönster.. Jag fuskar juh inte längre och det är skitläskigt. Om det blir lite mindre i nåt mått så beror det mer på osäkerhet och rädsla för att överfylla måttet. Men jag tycker att gör allt nästintill perfekt.

Jag är så jävla rädd att jag ska tappa min identitet.. Vem är jag utan min sjukdom?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du är jätteduktig vännen, när du fyllt måtten helt en tag kommer du glömma bort hur det är att inte göra det :)



Det känns verkligen inte så, och allt jag gör visar bara motsatsen, det jag skrev. Som om det enda som finns i mig är en tjock brungrå sörja..



<3

2008-10-05 @ 19:49:02
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack sötnos, men nej. Jag vill inte att du ska behöva ta det ansvaret/tyngden, du har redan mycket som det är..

Jag vet, tyväer ändå inte att det ska göra någon skillnad.



Du kommer inte tappa din identitet, du är underbar utan sjukdomen. För visst är det du och inte anorexin som bryr sig om alla runt omkring dig? Du får alla att må bra och jag kan bara tänka mig hur fantastisk du kommer vara när du är frisk.



<3



2008-10-05 @ 20:00:37
URL: http://ravissant.blogg.se/
Postat av: Joanna

svar: okej, det kanske blir en en annan gång då. kanelbullens dag återkommer ju varje år som tur e ;) hehe :P

2008-10-05 @ 21:46:34
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Joanna

vad tkr du om att träna? :)

2008-10-05 @ 21:49:03
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/
Postat av: Helena

svar: jag har haft problem i omgångar länge. Startade i 8:an men blev aldrig så allvarligt. När jag var 18 utvecklade jag anorexi, senare bulimi, blev frisk trodde jag men nu är det tillbaka. Och det styr mitt liv. Som sagt är det min drog för att slippa ta tag i andra bekymmer och för att slippa ångest. Det är bara det att snart räcker det inte, jag kommer få ångest ändå. Jag vet hur det blir ändå kan jag inte äta.

Kram

2008-10-05 @ 22:20:20
URL: http://payingback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0