utmaningar

Hur fungerar det här med motivation egentligen?
Jag vill bli frisk, men jag kan inte stå ut att jag har gått upp i vikt. jag väger minst 50 kg och det är riktigt jobbigt. Det är dessutom en bit kvar, jag vet hur jag ska klara det.

Jag tränade när jag kom hem, patetiskt skulle jag kalla det. Varför?
Jag står inte ut i min kropp, men faktum är när jag har motivation kan jag klara allt, ingen utmaning känns för stor, för jag glömmer att varje minut se mig själv som tjock och därigenom förbjuda mig att äta.

Jag har klarat att inte äta, jag har klarat att träna, jag har klarat jobb.
Men jag har å andra sidan, varit totalt apatisk, frusen o s v.

Jag tror fan jag ska våga mig på att prova ett frisk liv, är det inte kul, så är det inte det, men vad är då kul med livet?

Fick nya utmaningar den här veckan:
Onsdag: ta ljust bröd och ta sås
Torsdag: Pannkakor med sylt och grädde
Fredag: Beställa pasta
Lördag: Istället för kvällsmellis ta 1 bulle + dl juice, 1 muffin + 2 dl juice eller 80 g kladdkaka med 1,5 dl juice
Söndag: Äta sås

Oki lördagen är en mardröm, jag vill börja i lugn takt, typ dricka varm oboy och våga vänja mig och tycka om det.
Jag kommer bara gå och kräkas om jag ska äta det, tyvärr så är det så fallet är just nu. Dumma skit.
Så då tror jag att jag ska säga att jag vill ta det i lite lugn takt. Dessutom är inte vi en familj som äter bullar och kladdkaka 22:00 på kvällen. Utan min familj äter lite chips eller ost och kex på helgen.
Jag vill mycket hellre äta lite godis, för det tycker jag är normalt. Men jag vågar nog inte det nu heller, jag vill gardera mig själv eftersom jag inte litar på mig själv än.

Kommentarer
Postat av: Freja

Ja testa det friska livet och se om du gillar det,om inte kan du ju alltid bli sjuk igen.right?

Lycka till med dina utmaningar :)

Och föresten,jag äter 250 gram utan grönsaker och de är ju bara 30 gram mindre än vad ''vuxna'' äter.

Kramar :* <3



2008-10-28 @ 17:44:50
URL: http://lollipopshop.blogg.se/
Postat av: Nikki

Lördagen lät lite tuff, prata med behandlaren om de och du kanske kan få byta ut det mot godis?

Rom byggdes inte på en dag och jag varken tror eller hoppas att de förutsätter att du ska klara en utmaning direkt!



Sv;

Vill minnas att ni inte har valmöjligheten gällande vågens siffror.. Idun (Malmö) är tvärt emot er, där måste de se sin vikt... Är ga glad att vi får välja faktiskt..!



Sköt om dig!

Kramar// Nikki

2008-10-28 @ 18:50:27
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: Louise

det är bra med utmaningar, har jag märkt. annars stannar man lätt upp vilket inte ger en livet tillbaka

2008-10-28 @ 20:21:55
URL: http://louii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0