Arg att vara

Jag känner mig arg idag, ovanligt? Nej inte särskilt, det är en relativt latent känsla som jag ständigt bär med mig i de flesta situationer. De flesta människor jag möter och de flesta händelser, tolkar jag negativt. Jag tror helt enkelt att allt som möter mig i livet, är för att förstöra för mig. Jag bygger upp ett skal, flyr och klagar på allt och alla. Det är inte så att jag heller sätter upp mig själv högre och anser mig vara en mer värd person. Tvärtom, jag blir arg på allt och alla, för att jag är så fruktansvärt arg på mig själv. I mina ögon är jag ett misslyckande och en person i bakgrunden.

Jag vet att jag kan klara av saker, rent kunskapsmässigt är jag ganska stark. Men det är allt det andra som väger tyngst, alla tankar och allt självhat. Att ständigt känna sig fel, kan inte kunskap i världen stå över.




Kunde inte låta bli att träna lite i morse heller, känns som jag håller på att tappa greppet. Även om jag följer matschemat, så kan jag inte låta bli aktiviteten. Jag tänker att om jag bara varit smalare skulle jag kunnat accepterat ingen aktivitet och all mat.. Egentligen tror jag inte att det stämmer.
Fick ångesten över middagen igår, vilket inte brukar hända hemma, satt och grät. Men det gick över och allt gick bra och jag försöker trampa på alla elaka tankar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0