Tvång

Kan saker bli tyngre?
När blir allting lättare?

Imorse kände jag att det var en dag då jag var extra tjock.
Har velat fly hela dagen, men har inte gjort det. Tog en promenad, bara en halvitmme, men jag märker att allt är tvångsmässigt. Samma sak gäller med mina sit ups, även om det bara är runt 30 st, så är dom likförbannat tvångsmässiga. Dessutom känner jag en trötthet, jag känner att min kropp egentligen orkar, men frågan är hur det kan vara så?

Hade glömt att beställa mat, men det fanns en över, så jag fick kycklingfilé med potatis, vilket absolut kändes lugnt. Säkert eftersom det var rätten med minst kalorier idag.

Just nu känner jag mig jätte varm och jag har även en krypande ångest, typ som att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Jag vill så gärna bli frisk, men jag vill inte gå upp mer i vikt. Jag  vet inte ens om jag skulle kunna lära mig leva med den kroppen jag har nu, men hellre det än massa kilo till. Jag vet inte ens vad jag väger nu.
Även om jag hör att andra i samma situation väger mer än mig, kan jag inte se det. Jag tycker fortfarande att jag är en person som ser fet ut. Även om min vikt inte har ökat riktigt som den ska utan gått lite åt fel håll, vilket är skönt, så är det min syn som väger tyngst.

Jag ska hänga med paps ihelgen, så det blir ändå mysigt, då är det inte laddat på samma sätt som på Mando, att äta. Hålla mig lugn och inte tänka. Men fan va svårt det är.

Jag är fortfarande väldigt ledsen över att jag inte har något liv och inte heller orkar ha det.

Kommentarer
Postat av: nathalie

jag lider med dig och hoppas verkligen att det ordnar sig. men ... menar du att du mådde bättre innan mando? kram

2008-09-20 @ 16:59:43
Postat av: Nikki

Haha, lite coolt =)



Jo, lite träning e de allt... men efter allt VK som vart de sista så behövs de, tro mig!!!



Hur går de för dig? Varför får ni inte reda p er vikt på mando? Jmf man m idun i malmö, så MÅSTE de få reda på sin vikt, oavsett konsekvenser, helt wierd! På östra (ABK) får vi välja om vi bvoill veta eller ej...



Det är väl det du ska bli av med förhoppningsvis! tjockistankar å hjärnspöken...



Sj småångest inf väning på ABK om 7 dagar... :S



sköt om dig! kramar

2008-09-24 @ 22:35:01
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0