ångest

Idag har jag jobbat 11-19, spenderade den mestadelen av tiden ut i solen med en cigg.. Sen drog jag till gymmet och tränade med Anna och nu har jag precis ätit blodpudding med lingonsylt, hade otroligt sug efter det nämligen.

Varför jag har ångest?
För att jag inte vet hur jag ska hantera livet och alla tankar längre.
Jag tror att vissa personer är missbrukare, absolut inte alla som är sjuka i anorexi, men vissa är det och då är det förbannat svårt att kunna komma på rätt spår. Hela tiden söker man kickar som kan lugna en, problemet är att det bara är tillfälliga kickar som efter ett tag går över och då står man där själv.

Jag har det livet som är få förunnat, jag har fantastisk familj, vänner och pojkvän, så på det planet kan jag inte bli lyckligare. Men inombords pågår en ständig kamp i mellan rätt och fel, vad jag ska och inte ska göra.

Tappar greppet ofta, inte lika ofta som förut, men klättrar upp igen, samtidigt som jag förbannar mig själv och min impulsiva sida.

Jag tror aldrig att jag kommer bli fri från ångest, men ju fler ångestattacker och fel jag begår, desto bättre kommer jag bli att hantera den. De kommer inte lika ofta längre, men de finns där och lurar.

Får skriva mer imorgon före eller efter Mando.. Måste verkligen duscha nu.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Känner igen mig i din ångest.. Men som du säger, man lär sig genom dem och blir starkare för varje gång det inträffar så länge man inte hanterar dem destruktivt. Tycker du är jättestark och duktig i din kamp. kram!

2009-04-08 @ 05:54:12
URL: http://everythingels.blogg.se/
Postat av: sirigrand

har du en blogg älskling! underbart! och bra skriver du också, nu har jag en ny ljuspunkt i vardagen!! TACK

2009-04-08 @ 08:01:23
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv
Postat av: Lena

Jag tror att det kommer såna perioder från o till i livet.. inte så upplyftande dock kanske..Men för att man verkligen ska kunna visa att man klarar det.. O jag har läst att du fixat detta bra.. Dock inte problemfritt eller så.. Men du har kommit långt.. jag är mycket imponerad.. hoppas att det gick bra på Mando.. Kram

2009-04-08 @ 17:19:49
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0