svaga människor?

Hur definierar man egentligen en svag människa?
Vad är att vara svag?

För mig handlar inte svaghet om att inte våga, utan snarare mer om att äga en bristfällig syn på sig själv och inte kunna erkänna fel som man gjort.
Svaga personer är mina ögon, personer som ställer sig hatisk till mycket och föraktar det mesta som inte följer dem själva. Jag har själv varit där, kanske man kan kalla det stark osäkerhet som i sin tur gör en till en svag person.
Att vara sjuk gör en till en osäker och svag person, både psykiskt och fysiskt, det enda man gör är att hata och förakta. Dessa ständiga jämförelse och brist på empati för andra människor i sin omgivning.

Stark osäkerhet är något som kan vara farligt, en person som inte inser att denne måste arbeta med sig själv i första hand, kan agera otroligt irrationellt och överdrivet. Vad gäller gentemot sig själv och andra.

Hur ska man kunna bygga upp självsäkerhet hos människor?
Är det överhuvudtaget möjligt eller är det något som långsamt måste växa fram?

Jag var osäker otroligt länge, jag hade en sådant otroligt stark förakt för andra, att jag istället trodde att jag var en självsäker person. Men en självsäker person bedömmer inte andra efter hur de ser ut eller hur de för sig och den hatar inte själv heller för den delen.

Satt bara och fundera på det, tycker det är intressant att se hur människor utvecklas åt olika håll och vad det i sin tur för mer sig.


Igår jobbade jag till kl 17, drog och tränade med Anna panna<3
Sen blev det lugn kväll med massa god mat och mys.
Idag jobbade jag till halv sju, så kvällen blev inte mer händelserik än mat och promenad med mams.

Imorgon efter jobbet ska jag och Anna panna träna iallafall, känns så otroligt skönt och träffa henne mycket oftar nu när vi är mer synkade.
Det var någon som kommenterade och sa att jag verkade träna mycket och skulle tänka på det.
Jag tränar 3 dagar i veckan, aldrig mer oftast inte heller mindre, det får mig att må bra och jag hoppas att sjukdomen inte kommer  få spelrum igen, å andra sidan äter jag nu, vilket jag inte gjorde förut. En normal person som tränar, gör det 2-3 ggr i veckan. Så det är inte så att jag har någon träningsmani och måste träna varje dag.
Däremot är även träning ett missbruk för mig som försöker hålla på en normal nivå, det är inte heller så att jag tränar 2 timmar per gång, utan jag tränar lika mycket som vem som helst.

Fredag bjuder på date med Johanna, blir sushi och skumpa, ser fram emot att träffa henne.
Anna kommer jag nog också träffa. Ida?! Vet jag inte om vi skulle ses, men hon är ju som sagt alltid välkommen kan är jag till och med ledig på fredag annars jobbar jag ju bara till kl 17:00!

Nu ska jag gå och ringa Jessi<3 och ta en cigg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag är så himla stolt över dig du har kommit så långt.



du är bäst!

älskar dig!

bästis

2009-04-23 @ 12:38:05
URL: http://idaho.devote.se
Postat av: Malin

Hur är allt med dig? :)



<3 kram

2009-04-23 @ 21:30:43
URL: http://mells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0