svar på frågor

Den perfekta helgen, som alltid men lite längre!
I fredags körde vi mysfest, med lite värt folk och en massa dricka och underliga händelser som alltid, Somna kl 5 på morgonen, eller var det halv sex? Hursomhelst påsklunch hos min älsklings föräldrar kl 14, jag trodde jag skulle svimma.. var riktigt trevligt.. Sen drog vi hem och myste med min älskade bror, satt och skrattade, åt massa godis och kolla filmer. Riktigt värt!

Idag har jag träffat jessi och gått en liten promenad och suttit och pratat ner i årstaviken, sen blev det dejt med Anna Panna på gymmet, tränade bra och det var riktigt skönt. Mindre skönt efter höll på att dö av hunger eller snarare lågt blodsocker. Nu sitter jag och äter couscous, köttfärssås, sötsur sås<3

Ikväll ska jag eventuellt på spelning, ska se hur kvällen artar sig..



Tänkte att jag skulle svara på Era frågor.

Nattis: Ja jag gick upp i vikt innan jag slutade fuska med matschemat, eftersom mitt matschema var så stort jämfört med vad jag ätit tidigare. Dock ökade jag aldrig som jag skulle och tappa lätt i vikt. Så det tog väldigt lång tid, vilket bara gav mig en otroligt psykisk press.

Grace: Jag tror inte att du har tänjt din magsäck, jag känner igen det där. Du har stängt av hunger/mättnadssignalerna och då kan det bli att man inte äter något eller otroligt mycket. Dessutom äter du troligtvis väldigt dåligt annars, dvs din kropp anser sig fortfarande i svält och tar varje chans att lagra allt som du äter eftersom den vill fortsätta fungera.
Mitt tips är att om du vill bli frisk måste du gå upp i vikt och för att göra bästa möjliga viktuppgången som fördelar sig snyggt är genom att gå upp runt 0,5 kg i veckan och äta regelbundet. du måste få igång din förbränning och dina hunger och mättnadskänslor. Eftersom jag gick behandling åt jag 6 ggr om dagen, visst det var ingen dans på rosor men min kropp fick verkligen en nystart och nu känner jag exakt hur hungrig eller mätt jag är.

Fråga gärna mer om Ni vill!
Jag ska skutta i väg på en spelning nu och måste hinna fixa mig lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0