Nästan i mål

Jag måste berätta något helt fantastiskt om vad som hände på Mando igår.
Jag har ungefär nåt min delmålvikt, jag slipper näringsdryckerna, jag får äta fritt (men ska äta frukost, lunch och middag) och jag får träna 2 gånger i veckan.

Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är, det känns helt fantastiskt att jag äntligen på allvar lyckats ta mig hit.
Jag behöver inte pressa upp mig mer i vikt, utan få äta efter hungern. Det är så jävla grymt och Ni skulle bara veta vilken frihet det är, det är som att jag äntligen nåt mitt mål.

Nu vet jag hur min kropp kommer se ut, alltså ingen mer oro över att mina lår kommer vara så tjocka att de går ihop när jag (eh ja jag trodde på allvar det). Sen vet jag inte om jag går upp till min målvikt, men min behandlare sa att jag troligtvis kommer pendla i mellan delmål/målvikt, för det är normalt.

Jag tycker att det hittills har gått bra att lyssna på kroppen, jag äter godis om jag känner för det, äter mindre om jag faktiskt inte är hungrig, eftersom jag vet att min kropp vill ha ett visst intag varje dag, så balanserar den det själv.

Idag har jag spenderat dagen med att ta en promenad med Siri och sen träffat Sofie på söder.
Imorgon blir det träning och sen på kvällen en del fest, som varje lördag.

I övrigt blir det en relativt lugn helg.


Kommentarer
Postat av: nattis

GRATTIS Helena! Bra jobbat. Verkligen.

2009-02-20 @ 20:03:39
Postat av: Ingela

underbart!! grattis!!!!! =)

hoppas själva slippa dem rätt snart;)

2009-02-20 @ 20:14:12
URL: http://zariaza.blogspot.com
Postat av: k

ÅH GRATTIS :D

galet skönt att höra! längtar tills jag själv är där.

2009-02-21 @ 12:14:36
Postat av: Lena

Grattis grattis det måste vara en befriande känsla för dig.. kram

2009-02-22 @ 17:40:12
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: maja

vet du? jag började snyft-gråta när jag läste det här. Senast jag läste din blogg måste varit sen sommar, och allt verkade vara åt helvete. jag blir så jävla glad för din skull så det är inte sant. hoppas det håller i sig!

2009-03-06 @ 08:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0