personlig utveckling

Tack för Era fina kommentarer, matschemat har jag följt perfekt för min ångest blir bara större om jag inte gör det. Att inte följa schemat är bara en flykt, för i grund och botten handlar det inte om maten. Det handlar om en stark osäkerhet och rädsla för att inte kunna kontrollera.

Igår tränade jag och Tini core, mycket spännade och jätte skönt att träna.
Ska kolla med min behandlare på fredag om jag inte kan få träna två dagar i veckan, så jag kan träna alla muskelgrupper. Troligtvis tar vi bort näringsdryckerna snart, vilket känns väldigt skönt, allt för att kunna leva ett normalt liv som möjligt.


Man kan aldrig förlora mot ångesten, även om man ibland tror att man gör det, när man skräckslagen kapitulerar inför apatin. Men förlorar gör man aldrig, man kan gå veckor med stark panik och ångest, men någon dag kommer det bli bättre. Till en början kanske man inte själv märker någon skillnad, men efter ett tag kommer man märka att man faktiskt mår mycket bättre.

Jag är glad för allt jag har upplevt i mitt liv, givetvis för det positiva men även för det negativa, även om det stundtals har varit på gränsen till katastrof. Jag anser att man växer sig starkare av alla erfarenheter, även de upplevelser som bryter ner en tills man inte orkar mer. Jag tror på ständig utveckling, vilket måste ske på både gott och ont, ju mer man är med om och vågar reflektera över det, desto starkare och mer insiktsfull blir man.

Jag ser det som en chans att få ut så mycket som möjligt av livet, för när man mår bättre så kan man se världen betydligt klarare än många andra. Man lär sig värdera människor utifrån deras egenskaper och inte efter utseende eller enligt normens definition av status.

När jag möter människor nu, dömer jag dem inte i förväg utan jag har lärt mig att avvakta.
Förut var jag en väldigt hatisk person, mitt självhat lät jag gå ut över andra, vilket resulterade i att jag fann fel i allt och alla. Hur de åt, hur de såg ut, hur de klädde sig eller hur de agerade.

Det som är spännande med livet är att man aldrig kan uppnå perfektion, däremot har man alltid en chans att utvecklas till de bättre. Det är det som gör att livet värt att levas, för det är det, även när allt känns som det går åt helvete. För egentligen går det inte åt helvete, det kan vara steg till ett mer innehållsrikt liv.

Kommentarer
Postat av: nattis

Vill bara säga att du är helt fantastisk.

Jag skulle aldrig ha kommit så långt på vägen mot ett friskt och fritt liv utan din blogg.

2009-02-05 @ 11:24:45
Postat av: Katt

Du är fantastiskt klok och insiktsfull! Fortsätt så! Du kommer att klara det här - det är jag helt övertygad om!!



Skönt att slippa näringsdryckerna också! Själv fick jag ordinerat en extra/dag idag. Surt..



KRAM

2009-02-05 @ 19:37:32
URL: http://livetslabyrint.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0