fängelse vs livet

Tänk om solen inte skulle upp imorgon, om det här skulle vara den sista natten vi kan andas in den kalla nattluften.

Jag skulle förbanna mig själv för alla de år jag lagt på att älska något som hatar mig så starkt.
All den tiden som egentligen bara blivit förlorad, får aldrig chans att vändas till något bra.

Om bara alla andra kunde se hur livet verkligen är, allt det vackra som faktiskt finns.
När man väljer att vända hatet till kärlek och när man kan se att himmel faktiskt är blå.

Jag vet hur förbannat svårt det är att sitta med en kvävande ångest och då varje ny dag är en plåga.
När man mår som sämst, behöver solen aldrig mer gå upp, för man kan inte skilja på vad som är dag och vad som är natt. Det enda man ser är mörkret och när man sträcker ut händerna är det enda man känner ett iskallt galler, själens fängelse går inte att fly från, man måste själv hitta nyckeln till vägen ut.


Jag önskar jag kunde säga att allt bara en dag blir bra, men det är inte så lätt.
Däremot om man fortsätter kämpa för sitt egna liv, så kommer varje dag kännas bättre.

Många säger att jag är en inspirationskälla, men egentligen skriver jag bara om verkligheten som alla kan skapa, om man bara vågar.

Nyckeln finns där, jag lovar, om du bara vågar släppa det iskalla gallret, så kommer du att snart ha nyckeln i din hand.

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej, nu tänker jag lita på dig. jag ska fan våga helt nu.

2009-01-28 @ 07:04:21
Postat av: Anonym

jag vet inte va jag ska skriva , kände bara för att skriva något , Jag bli glad av att läsa din blogg... Motiverande . Det här är väl typ den första jag läser som som är posetiv till det friska . Kämpa på tjejen!

2009-01-28 @ 10:34:44
URL: http://sannaeliisabeth.blogg.se/
Postat av: nattis

vad roligt att det går bra för dig. undrar förresten, hade du problem med uppsvullen mage förut? har hört att många har det när de börjar äta mer.

2009-01-28 @ 18:19:35
Postat av: Nolita

Fint skrivet. Hoppas det blir sanning. Ta hand om dig och fortsätt leva!

2009-01-28 @ 23:05:03
URL: http://www.metrobloggen.se/limit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0