livsprocess

Ännu en dag har gått, en dag som känns som en månad, för nu utvecklas jag varje dag. Jag lär mig kämpa emot sjukdomen, tar egna intiativ, försöker lära mig att jag alltid måste vara extremt mätt, eftersom just nu är det vad jag behöver. Lära mig våga gå upp i vikt, se potential eller istället för ett extremt självhat. Visst är varje dag en kamp, meninte lika stor kamp som förut, det gäller bara att kämpa hela, hela tiden. Anorexin är stark men inte lika stark som jag och så länge jag erkänner vad jag gör fel så kommer jag kunna våga göra rätt nästa gång.

Sitter hos Tini<3 hängt, ätit sushi och dricker vin, trevligt som alltid, vi ger varandra styrka eller åtminstone ger hon mig en otrolig styrka.

Ikväll ska vi gå ut och jag ska sätta mig själv högst upp tillsammans med mina vänner. För det är d man mår som bäst man känner att man trivs med livet och man känner sig lyckad. Egentligen är livet inte så komplicerat som folk så gärna vill tro. Livet är i grund och botten väldigt enkelt, bara man vågar öppna ögonen och tro på livet.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad glad jag blev av att läsa det där. tack.

2009-01-17 @ 21:56:05
Postat av: ellinor

shit, vilka bra saker du har insett (: vet inte ens vad jag ska skriva, bli bara så himla glad av att läsa och känner mig typ lättad för din skull :)



det var jättkul på mässan, massa coola saker och och hon som jag träffade var astrevlig.



hoppas du fick den bästa kvällen på läänge igår <3 <3 pussar och kramar!



2009-01-18 @ 10:52:22
URL: http://ellinoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0