viktbesatta



Dagens fundering i min stilla eufori är:

Varför är folk som besatta av andra personers vikt?

Självklart inte friska i den utsträckning, men det finns en lust att känna till vad andra väger.


Idag när jag var på Mando upplevde det jag verkligen, om jag inte hade mått så bra som jag gjorde, hade jag flytt ut och börjat gråta och träna hysteriskt. Det är som att vissa försöker locka fram vad man kan tänkas väga, men nej jag säger inte det till den vem som helst. Nu så vet jag inte exakt vad jag väger, fuskvägde mig på nyår vilket var totalt missvisande med tanke på att jag ätit och druckit en del och vågen var skev, men jag kan säga oavsett de aspekterna så har jag en bra bit kvar till min delmålvikt och verkligen till min målvikt.


Anledningen till att jag får börja träna har inte med min vikt att göra, visst har jag gått upp sen jag kommit in i behandling, givetvis, skulle varit konstigt annars. Men anledningen till att jag får börja träna är för att jag ska få nya intryck och belöningar, dessutom har jag varit i behandling i snart 7 månader.


Jag vill inte veta vad någon väger och jag vill inte heller få frågan vad jag väger, för just nu är det inte relevant i mitt liv.

Förhoppningsvis kommer det inte heller ha så stor betydelse framöver heller.


Människor som är nere i svackor vill jag inte ha nära inpå, eftersom de ser endast svart, precis som jag har gjort dag ut och dag in. Men nu när jag mår bra, vill jag omge mig med människor som mår bra och stötta de som mår sämre men som jag tycker så himla mycket om. För de skapar inte diskussioner om min vikt utan de pratar om hur de mår och det bryr jag mig om och vill ta del av.

Men alla som bara sitter och är sjuka och inte ens försöker göra någonting åt det, ska hålla sig på avstånd, däremot när de är redo att ta emot livet så finns jag mer än gärna där och hjälper till.
Men just nu har jag inte styrka att bära människor som bara sparkar bak ut, för så stark är jag inte än, även om jag är på god väg.

I Want To Break Free ;) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

"I want to break free from your lies

You're so self-satisfied I don't need you"



Vi behöver inte ätstörningen!



Usch hata alla okänsliga som blir helt maniska när det gäller andras vikt och mat (hoppas inte jag är en av dem!). Super att du inte låter dem dra ner dig, jag har ju sagt att du är starkast och bäst :)

2009-01-08 @ 00:42:32
URL: http://sostituibile.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej... läs gärna

2009-01-08 @ 03:05:58
URL: http://myfatlife.blogg.se/
Postat av: Lisa I

Det är så tröttsamt med folk som alltid hänger upp sig så på andras vikt! I behandling var det riktigt löjligt hur en del var så maniska på att fråga vad alla andra vägde bara för att de ville vara smalast. Snacka om att hålla kvar ett ätstört tänkande.

Klokt att strunta i det där - du är på rätt väg och fortsätt så!

2009-01-08 @ 12:07:06
URL: http://lynxia.blogg.se/
Postat av: e

åhh, vad skönt att det känns så bra! försök hålla fast i känslan och ge inte upp om det kanske skulle kännas tungt nån dag. för nu vet du ju verkligen att den finns där! jag kände mig värsta glad av att läsa din inlägg (:



nja, gjorde inte så mycket mer på lovet. var på rean men hittade inget speciellt, och idag var jag i skolan :)



extar många kramar idag och du klarar det här! <3 KRAMAR

2009-01-08 @ 16:53:52
URL: http://ellinoor.blogg
Postat av: Simone

Tycker att även "normala" människor bryr sig om ens vikt. Kanske inte i samma precisa utsträckning som äs-sjuka, men tycker ofta det pratas om mat o vikt bland tjejer. Trist.

2009-01-09 @ 00:47:37
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0