anorexins styrka

Har spenderat veckan med att få ordning på saker och ting..
Gjort massa trevligt men också haft stark ångest och riktig taskig kroppsuppfattning.
Visserligen har jag ätit ändå, men tankar har varit starkare och jag fattar varför jag inte blivit friskskriven än..
Har ena stunden tittat mig i spegeln och sett en person som är riktig stabbig och rund och nästa stund en smal person.
Evig kamp?

Har känt mig som en flodhäst när jag legat brevid min älskling, typ totalt överflödig. Det är ett tecken på att sjukdomen försöker smyga tillbaka.. För annars brukar jag kunna slå bort det.. Nu har jag istället lockats av tanken att gå ner i vikt, ta mina mått, räkna kcal o s v. Men jag har inte kämpat för att gå ner i vikt, inte ens lite och jag har inte tagit mina mått (eftersom vågarna har försvunnit från det här huset för ca 1 år sedan).

Jävla helvetessjukdom, varför kommer den tillbaka nu för?
Dessutom har jag rädsla att jag gått upp i vikt, även fast det inte skulle egentligen spela någon roll så är jag fucking rädd ändå.

Träffar gärna min behandlare för hon är vettig och kanske kan hjälpa mig med olika metoder som motar tillbaka sjukdomen.. Men ångest att åka dit antar jag, ändå.

Varför lockar en jävla svältkropp så mycket?

FAN!

Kommentarer
Postat av: Katt

Fortsätt bara som du har gjort hittills så tror jag att demonerna lugnar ner sig igen!



KRAM

2009-06-09 @ 14:19:49
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: k

det går över. det kanske bara är en liten svacka liksom. jag menar, ALLA människor känner ju sig lite "stora" ibland. det är väl bara att vi anorektiker genast drar in alla sjuka tankar också. kämpa vidare :*

2009-06-09 @ 17:48:21
Postat av: Grace

Kämpa på, du vet att du är starkare än anorexin och att du kommer att vinna. Det har ju gått jättebra hittills, eller hur? Svackor får man ibland. Men om du känner att det blir jättejobbigt så tycker jag att du ska träffa din behandlare så att hon kan stötta dig..

Kramar

2009-06-10 @ 10:58:12
URL: http://gracely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0