back on track

Har glömt bort att skriva eller kanske snarare inte haft orken till det.
Nu är det varmt och massa sol och det är väl då man kanske mår som bäst?

Midsommar var supermysigt och trevligt, blev en jämn nivå och jag klarade av att äta riktigt bra, vilket jag fortsatt med.
När alla andra inte blir hungrig av värmen så har jag samma hungernivå som alltid, tack vare så sjukligt lång ätträning.
Har fått en del negativa tankar, men oftast går det att få bort.
Kanske handlar det o att man glorifierar eller att man söker sig till ett levanadssätt som var tryggt för en och som nästintill aldrig innebar några obehagliga överraskningar.

Försöker lära mig att kontrollera min ångest men det kan vara svårt om man känner sig trygg och samtidigt hamnar i obalans av något skäl, exempelvis alkohol.. Jag tror det mesta beror på att jag får ångest när andra människor mår dåligt, ungefär som att jag skulle kunna rädda hela världen? eller ja åtminstone bära dem jag älskar, vilket jag inte kan och ingen annan för den delen heller.

Tycker fortfarande att det kan vara svårt at höra att man ser bättre ut nu eller ser bra ut nu snarare, men även det börjar bli lättare.. Däremot hamnar jag i samma svacka varje månad när jag blir uppsvälld och känner att kroppen rent i vätska ökar några kilon, en stilla panik eller snarare relativt starka känslor av att jag känner mig tjock och skulle behöva gå ner i vikt. Helt klart ett förvirrat stadie..

Nu ska jag gå ut och sola, ikväll blir det jobb.


Kommentarer
Postat av: J

2009-06-30 @ 21:34:54
URL: http://afightinmylife.blogg.se/
Postat av: lena

va skönt att läsa att du kämpar på.. kram på dig...

2009-07-01 @ 15:29:38
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0