6veckors

Åter har en arbetsvecka passerat för mig, dock börjar en ny redan på söndag, men kan inte låta bli att njuta av två dagar ledigt.

Imorgon ska jag till Mando och göra 6veckorskontroll, kan bli intressant eller det kommer gå bra. Även om vägningen inte är lika lockande så kan det vara skönt att höra att det ser bra ut, så jag kan känna mig lugn kring vikten.. Halvpaniken kring vikten sitter givetvis kvar eftersom det sker på automatik, vilket antagligen är helt naturligt, eftersom man lätt handlar kring invanda beteende. Däremot i nuläget känns det inte som att jag skulle bry mig om vad jag väger för jag känner mig nöjd med min kropp och är smal..

Ska ge mig själv en tidig kväll och sova ut, är lite halvt trött efter jobb och en vända på gymmet idag.

Jag fick en fråga om jag har tagit några mediciner under behandlingen, det har jag inte gjort, vilket känns riktigt skönt.

Nu ska jag spana vidare på nätet, återkommer imorgon med updates kring mötet.

Kommentarer
Postat av: Katt

Visst är det dubbelt med vägningen.. Jag väger mig aldrig hemma och kan gå runt och oroa mig för att jag har gått ner eller gått upp, men för det mesta är jag nöjd över att inte veta. Sen kommer jag till enheten och ska kliva upp på vågen och då blir det genast panik - oavsett vad vågen visar. Det är konstigt att några siffror kan vända upp och ner på hela världen!!

2009-05-22 @ 08:11:35
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Grace

Jag har en fråga igen. Försöker bli fri från min anorexi men jag inser att jag inte går in för det till 100%. Det känns som att jag väntar på något, en punkt där jag känner att NU är det dags, nu vill jag leva och den här skiten gör att jag inte kan det. Problemet är att jag inte har något som gör mig tillräckligt motiverad att bryta med sjukdomen, jag har helt enkelt inget liv, inga vänner, inga intressen - ingenting. Frågan är om det någonsin kommer komma en sådan dag då jag känner att allt är perfekt och att det inte är värt att hålla på så här längre? Just nu äter jag men bara tillräckligt för att inte gå ner mer, då jag inte vill bli inlagd igen.



Nu när du äter, tänker du fortfarande på hur mycket du ätit under dagen eller kan du njuta av maten? Kan du äta vad som helst när som helst utan att må dåligt? Kan du t.ex. äta godis när du är sugen på det bara för att det är gott utan att bry dig om hur mycket du äter? Som det är nu kan jag inte njuta av maten överhuvudtaget när jag äter, då jag räknar kalorierna om och om igen.



Blev visst ett långt inlägg.. Jag behövde nog bara skriva av mig lite.

2009-05-24 @ 11:08:04
Postat av: Anonym

Undrar hur det gick på mando?!?!

Hoppas att det är bra med dig.. kram

2009-05-26 @ 19:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0