friskskrivning, anorexi bye bye

Jag har återigen inte skrivit jär på väldigt länge.. Har varken haft tid eller ork att sätta mig här, jobbar en massa och tränar och träffar vänner.

Förra fredagen blev jag friskskriven, känns helt fantastiskt, att jag kom dit, det trodde jag inte.
Allt känns mycket lättare, som om jag har lämnat min sjuka identitet bakom mig, tagit flera steg i mitt nya liv, som fylls av välmående på olika sätt.

Jag känner mig otroligt glad, det bästa är att jag vet att alla kan bli friska, ingen behöver stanna i fängelset och tro att sjukdomen är ett tryggare alternativ än det verkliga livet..

Jag ska skriva mer, men jag är fantastiskt bakis och är i stort behov av en dusch för jag har en doft som klassas som fräscht ;)

Jag lovar att skriva, säg gärna till om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om för jag har ju gått i genom alla stadier i den där fucking sjukdomen.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Kissdockan

Kul att få ett inlägg från dig :)

Och HIMLA kul att höra att det går bra för dig.

Grattis grattis grattis!!

Vad exakt innebär det att man blir "friskskriven"?

Är det ifrån mando eller?

2009-09-12 @ 16:07:36
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

grattis, jag är glad för din skull!



tyvärr är man själv fast i sjukdomen. har gått upp 7-8 kilo men nu börjar anorexin göra sig hörd igen. jag bokstavligen SER hur tjock jag är och hur stort behov jag är av att gå ner i vikt igen. kan tillägas att jag nu har ett bmi på cirka 17.4 vad gör man? jag plågas fortfarande av tanken att jag aldrig fick "nå botten." har du haft samma och isåfall- vad gjorde du? denna sjukdomen är ett rent helvete och nu önskar jag att jag vore mager igen... hoppas du kan hjälpa mig, det uppskattas enormt.

2009-09-12 @ 18:57:53
Postat av: lena

Grattis vad glad jag blir att du har blivit friskskriven,måste vara en fantastisk känsla.. jag sitter just nu i en "dö"period där jag eg inget hellre vill än att gå ner i vikt.. ser inte mig som ett dugg smal.. o samtidigt som jag äter vissa saker så känner jag hur jag triggas att vräka i mig massor.. det är ju inte heller normalt.. undrar om du har nåt tips att ge. många som sagt detta e sista stadiet men tycker jag varit i det länge.. o dessutom är jag så sjukt trött o uppgiven.. kram

2009-09-13 @ 16:47:01
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Åh, vad skönt!

Måste kännas jättebra! =)

2009-09-13 @ 18:45:12
URL: http://mells.blogg.se/
Postat av: Jane

Åh, vad kul att höra...=)...

GRATTIS!..wohooo!

2009-09-15 @ 20:07:14
URL: http://froggster.blogg.se/
Postat av: vän :)

jag älskar dig du är bäst <3

2009-09-17 @ 17:45:35
URL: http://idaho.devote.se
Postat av: Ellis

Oj! Jag har inte läst här på månader men snacka om att det måste hänt grejer! Fan vad glad jag blir av att läsa att du mår så bra att du kan kallas för frisk på riktigt! Grattis!

Kramar

2009-09-24 @ 21:03:54
URL: http://sikorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0